Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttäjäkokemustasi. Noudattaaksemme uutta sähköisen viestinnän yksityisyysdirektiiviä, meidän täytyy pyytää sinulta lupaa evästeiden asettamiseen. Lue lisää.
R1 (2022)
Yamahan R-malliston historia. Tulevaisuus tässä ja nyt.
Yamaha R1 Supersport on alusta alkaen suunniteltu ja kehitetty ilman kompromisseja. Tinkimättömän suunnittelu- ja kehitystyön tuloksena on Yamahan kaikkien aikojen suorituskykyisin supersport-pyörä.
Yamaha R1:sen teknisiä ominaisuuksia on kehitetty MM-tason ja vastaavissa rata-ajon kilpasarjoissa hankitun kokemuksen ja osaamisen perusteella. EU5-hyväksytty, nelisylinterinen, 998-kuutioinen, crossplane-moottori on suoraa perua M1 MotoGP-kilpamoottorista ja aerodynaaminen muotoilu on syntynyt MotoGP- ja WSBK-kilpapyörien kehitystyön tuloksena.
Moottorin ja virtaviivaisen muotoilun lisäksi R1:sen monipuoliset elektroniset ajoavustimet tekevät siitä todella ainutlaatuisen. Ride-by-wire-kaasu, LCS-lähtöavustin, moottorijarrutuksen EBM-hallintajärjestelmä ja jarrujen BC-hallintajärjestelmä sekä monet muut ominaisuudet varmistavat, että R1 on aina askeleen muita edellä – niin kadulla kuin radalla. R1:sen uusin värivaihtoehto on urheilullinen, kaksisävyinen Icon Blue, jossa on mattasiniset yksityiskohdat. Toinen dynaaminen värivaihtoehto on perinteinen Yamaha Black.
Moottorin tyyppi | 4-tahtinen, Nestejäähdytetty, 4-sylinterinen, DOHC, 4-venttiilinen |
---|---|
Sylinterin tilavuus | 998 cc |
Sylinterin mitat | 79,0 × 50,9 mm |
Puristussuhde | 13,0 : 1 |
Maksimiteho | 147,1 kW (200,0 hv) @ 13 500 r/min |
Maksimivääntö | 113,3 Nm (11,6 kg-m) @ 11 500 r/min |
Voitelujärjestelmä | Märkäsumppu |
Kytkimen tyyppi | Märkä, Monilevy |
Sytytysjärjestelmä | TCI |
Käynnistysjärjestelmä | Sähkö |
Vaihteistojärjestelmä | hammasrattaat, 6-vaihteinen |
Voimansiirto | Ketju |
Polttoaineen kulutus | 6,8 l / 100 km |
CO2 emission | 159 g/km |
Kaasutin | Elektroninen suorasuihkutus |
Runko | Alumiini-Deltabox, Timantin muotoinen |
Caster-kulma | 24º |
Jättö | 102 mm |
Etujousitusjärjestelmä | USD-teleskooppihaarukka |
Takajousitusjärjestelmä | linkkujousitus, Keinuhaarukka |
Etujoustovara | 120 mm |
Takajoustovara | 120 mm |
Etujarru | 2 x hydraulinen levyjarru, Ø320 mm |
Takajarru | Hydraulinen levyjarru, Ø220 mm |
Eturengas | 120/70 ZR17M/C (58W), tubeless |
Takarengas | 190/55 ZR17M/C (75W), tubeless |
Kokonaispituus | 2 055 mm |
Kokonaisleveys | 690 mm |
Kokonaiskorkeus | 1 165 mm |
Istuimen korkeus | 855 mm |
Akseliväli | 1 405 mm |
Maavara | 130 mm |
Märkäpaino (täysi öljy- ja polttoainesäiliö) | 201 kg |
Polttoainesäiliön tilavuus | 17 l |
Öljysäiliön tilavuus | 4,9 l |