Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttäjäkokemustasi. Noudattaaksemme uutta sähköisen viestinnän yksityisyysdirektiiviä, meidän täytyy pyytää sinulta lupaa evästeiden asettamiseen. Lue lisää.
R1M (2022)
Yamahan R-malliston historia. Tulevaisuus tässä ja nyt.
R1M on Yamahan edistyksellisin sarjatuotannossa oleva moottoripyörä. Kilparadoille suunniteltu R1M on varustettu elektronisilla ajoavustimilla, joiden avulla voi hyödyntää omat ajotaidot ja pyörän ominaisuudet äärimmilleen - ajaa entistä parempia kierrosaikoja.
Yamaha on luonut kilpakäyttöön tarkoitetun R1M:n käyttämällä ja soveltamalla tekniikkaa, joka on alun perin kehitetty M1 MotoGP -pyörään. Elektroninen Öhlins ERS -jousitus (Electronic Racing Suspension) ja uusi NPX-kaasupainetoiminen etuhaarukka varmistavat, että jokainen voi ajaa entistä nopeammin radalla – ilmanvastukseltaan vähäinen hiilikuitukate keventää painoa ja auttaa nopeampiin kierrosaikoihin.
R1M:n todellinen valttikortti ovat kuitenkin uusinta teknologiaa edustavat ajoavustimet kuten jarrujen BC-hallintajärjestelmä, moottorijarrutuksen EBM-hallintajärjestelmä ja LCS-lähtöavustin – unohtamatta tiedonsiirron CCU-ohjausyksikköä, joka mahdollistaa tietojen keruun ja moottorin langattoman säädön. R1M-mallissa on uusi hiilikuitua ja mustaa yhdistelevä Icon Performance -väritys, jossa on R-sarjan tyyliin sopivat siniset yksityiskohdat ja vanteet.
Moottorin tyyppi | 4-tahtinen, Nestejäähdytetty, 4-sylinterinen, DOHC, 4-venttiilinen |
---|---|
Sylinterin tilavuus | 998 cc |
Sylinterin mitat | 79,0 × 50,9 mm |
Puristussuhde | 13,0 : 1 |
Maksimiteho | 147,1 kW (200,0 hv) @ 13 500 r/min |
Maksimivääntö | 113,3 Nm (11,6 kg-m) @ 11 500 r/min |
Voitelujärjestelmä | Märkäsumppu |
Kytkimen tyyppi | Märkä, Monilevy |
Sytytysjärjestelmä | TCI |
Käynnistysjärjestelmä | Sähkö |
Vaihteistojärjestelmä | hammasrattaat, 6-vaihteinen |
Voimansiirto | Ketju |
Polttoaineen kulutus | 6,8 l / 100 km |
CO2 emission | 159 g/km |
Kaasutin | Elektroninen suorasuihkutus |
Runko | Alumiini-Deltabox, Timantin muotoinen |
Caster-kulma | 24º |
Jättö | 102 mm |
Etujousitusjärjestelmä | USD-teleskooppihaarukka |
Takajousitusjärjestelmä | linkkujousitus, Keinuhaarukka |
Etujoustovara | 120 mm |
Takajoustovara | 120 mm |
Etujarru | 2 x hydraulinen levyjarru, Ø320 mm |
Takajarru | Hydraulinen levyjarru, Ø220 mm |
Eturengas | 120/70 ZR17M/C (58W), tubeless |
Takarengas | 200/55 ZR17M/C (78W) tubeless |
Kokonaispituus | 2 055 mm |
Kokonaisleveys | 690 mm |
Kokonaiskorkeus | 1 165 mm |
Istuimen korkeus | 860 mm |
Akseliväli | 1 405 mm |
Maavara | 130 mm |
Märkäpaino (täysi öljy- ja polttoainesäiliö) | 202 kg |
Polttoainesäiliön tilavuus | 17 l |
Öljysäiliön tilavuus | 4,9 l |