R1M (2022)

36 720,31 €
Kokonaishinta sisältää myyntihinnan ja autoveron. Hintoihin lisätään paikkakuntakohtaiset toimituskulut. Pidätämme oikeuden hinnan muutoksiin.
Pyydä tarjous Varaa koeajo
Rahoituksella esim. 500 €/kk
Hae rahoitusta
R1M on Yamahan edistyksellisin sarjavalmisteinen moottoripyörä. Kilparadoille suunniteltu R1M on varustettu elektronisilla avustimilla, joiden avulla voi hyödyntää omat ajotaidot ja pyörän ominaisuudet äärimmilleen - ajaa entistä nopeammin.
SKU
2022-YZF1000R1SPL-BWM2
action-image

Yamahan R-malliston historia. Tulevaisuus tässä ja nyt.

R1M on Yamahan edistyksellisin sarjatuotannossa oleva moottoripyörä. Kilparadoille suunniteltu R1M on varustettu elektronisilla ajoavustimilla, joiden avulla voi hyödyntää omat ajotaidot ja pyörän ominaisuudet äärimmilleen - ajaa entistä parempia kierrosaikoja.

Yamaha on luonut kilpakäyttöön tarkoitetun R1M:n käyttämällä ja soveltamalla tekniikkaa, joka on alun perin kehitetty M1 MotoGP -pyörään. Elektroninen Öhlins ERS -jousitus (Electronic Racing Suspension) ja uusi NPX-kaasupainetoiminen etuhaarukka varmistavat, että jokainen voi ajaa entistä nopeammin radalla – ilmanvastukseltaan vähäinen hiilikuitukate keventää painoa ja auttaa nopeampiin kierrosaikoihin.

R1M:n todellinen valttikortti ovat kuitenkin uusinta teknologiaa edustavat ajoavustimet kuten jarrujen BC-hallintajärjestelmä, moottorijarrutuksen EBM-hallintajärjestelmä ja LCS-lähtöavustin – unohtamatta tiedonsiirron CCU-ohjausyksikköä, joka mahdollistaa tietojen keruun ja moottorin langattoman säädön. R1M-mallissa on uusi hiilikuitua ja mustaa yhdistelevä Icon Performance -väritys, jossa on R-sarjan tyyliin sopivat siniset yksityiskohdat ja vanteet.

Yamaha osallistui ensimmäisen kerran World Grand Prix -kilpailuun 60 vuotta sitten. Sittemmin tehtaan kilpapyörillä on voitettu yli 500 GP-kilpailua. Uusin R1M on rakennettu käyttämällä kaikkea MotoGP- ja WorldSBK-radoilta saatua kokemusta. Tämän ansiosta se on Yamahan Sport-malliston ja R-sarjan ehdoton huipputuote.
Aivan kuten M1 MotoGP-kilpapyörässä, myös R1M:n tehokkaassa, 998-kuutioisessa crossplane-moottorissa on epäkeskeinen sytytysjärjestys, joka tuottaa erinomaisen vahvan ja lineaarisen vääntövoiman. Kehittynyt elektroninen ohjausteknologia mahdollistaa moottorin ja alustan optimaalisen toiminnan kilparadan jokaisella sektorilla.
R1M:n suunnittelussa ja kehittelyssä ei ole tehty kompromisseja. Sen erityisominaisuuksia ovat muun muassa elektroninen Öhlins ERS -jousitus (Electronic Racing Suspension) ja uusi, kaasupainetoiminen NPX-etuhaarukka, tehokkaat jarrut ja huippukevyt hiilikuitukate, joka on viimeistelty uudella hiilikuitua ja mustaa yhdistelevällä Icon Performance -värityksellä. Yamaha R1M Supersport: koska kilpa-ajo on elämää, ja elämä on kilpa-ajoa.
Lisätietoja
Moottorin tyyppi4-tahtinen, Nestejäähdytetty, 4-sylinterinen, DOHC, 4-venttiilinen
Sylinterin tilavuus998 cc
Sylinterin mitat79,0 × 50,9 mm
Puristussuhde13,0 : 1
Maksimiteho147,1 kW (200,0 hv) @ 13 500 r/min
Maksimivääntö113,3 Nm (11,6 kg-m) @ 11 500 r/min
VoitelujärjestelmäMärkäsumppu
Kytkimen tyyppiMärkä, Monilevy
SytytysjärjestelmäTCI
KäynnistysjärjestelmäSähkö
Vaihteistojärjestelmähammasrattaat, 6-vaihteinen
VoimansiirtoKetju
Polttoaineen kulutus6,8 l / 100 km
CO2 emission159 g/km
KaasutinElektroninen suorasuihkutus
RunkoAlumiini-Deltabox, Timantin muotoinen
Caster-kulma24º
Jättö102 mm
EtujousitusjärjestelmäUSD-teleskooppihaarukka
Takajousitusjärjestelmälinkkujousitus, Keinuhaarukka
Etujoustovara120 mm
Takajoustovara120 mm
Etujarru2 x hydraulinen levyjarru, Ø320 mm
TakajarruHydraulinen levyjarru, Ø220 mm
Eturengas120/70 ZR17M/C (58W), tubeless
Takarengas200/55 ZR17M/C (78W) tubeless
Kokonaispituus2 055 mm
Kokonaisleveys690 mm
Kokonaiskorkeus1 165 mm
Istuimen korkeus860 mm
Akseliväli1 405 mm
Maavara130 mm
Märkäpaino (täysi öljy- ja polttoainesäiliö) 202 kg
Polttoainesäiliön tilavuus17 l
Öljysäiliön tilavuus4,9 l
Search engine powered by ElasticSuite © 2021 Yamaha Motor Europe N.V., Suomen sivuliike / Yamaha Center