Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttäjäkokemustasi. Noudattaaksemme uutta sähköisen viestinnän yksityisyysdirektiiviä, meidän täytyy pyytää sinulta lupaa evästeiden asettamiseen. Lue lisää.
R125 (2023)
Yamaha R-maailma
Yamaha R-sarjan moottoripyörät polveutuvat osin hyvinkin suoraan Yamahan MotoGP®- ja World Superbike -kilpapyöristä Uuden R125:n täysin uudenmallinen kate ja muotoilu perustuvat entistä enemmän R1- ja R7-mallien varusteluun. Tämä kohentaa tuntuvasti R125:sen ison Supersport-pyörän asennetta ja tuntumaa. Sen uutta ulkoasua ja R-sarjan perimää korostavat etukatteen keskellä oleva tehokas LED-ajovalo ja kaksi LED-parkkivaloa sekä M-muotoinen ilmaottoaukko.
Alunperin kilpa-ajoon kehitetyn Deltabox-kotelorungon Supersport-geometria, huipputason, 41 mm, KYB USD -etuhaarukka ja linkuilla toimiva takajousitus mahdollistavat erittäin ketterän käsiteltävyyden. Ajoasennon ja ergometrian kannalta olennaisen jalkatapit-istuin-ohjaustanko -kolmion mitat mahdollistavat urheilullisen ajoasennon ja näin optimaalisen ajohallinnan. Uusi 5-tuumainen TFT-mittaristo näyttää olennaiset ajotiedot ja Bluetooth®-älypuhelinyhteys takaa puhelu- ja viestiyhteydet.
Uuden R125:sen EU5-hyväksytty nelitahtimoottori on varustettu vääntövoimaa tehostavalla, venttiiliajoitusten VVA-teknologialla (Variable Valve Actuation). Kiihdytyksissä ja jarrutuksissa ajohallintaa parantavat TCS-luistonhallintajärjestelmä ja A&S -lähtöavustus- ja luistokytkin. Uuden YZF-R125 varustelu ja viimeistely vastaa isojen Yamaha R-mallien tasoa ja värivaihtoehdot ovat Icon Blue- ja Tech Black.
Moottorin tyyppi | 4-tahtinen, Nestejäähdytetty, SOHC, 4-venttiilinen |
---|---|
Sylinterin tilavuus | 125cc |
Sylinterin mitat | 52,0 mm x 58,7 mm |
Puristussuhde | 11.2 : 1 |
Maksimiteho | 11,0kW (15.0PS) @ 10.000 rpm |
Maksimivääntö | 11,5Nm (1,16kg-m) @ 8.000 rpm |
Voitelujärjestelmä | Märkäsumppu |
Kytkimen tyyppi | Märkä, Monilevy |
Sytytysjärjestelmä | TCI (digitaalinen) |
Käynnistysjärjestelmä | Sähkö |
Vaihteistojärjestelmä | hammasrattaat, 6-vaihteinen |
Voimansiirto | Ketju |
Polttoaineen kulutus | 2,1 l/100km |
CO2 emission | 47 g/km |
Kaasutin | Elektroninen suorasuihkutus |
Runko | Teräs-Deltabox |
Caster-kulma | 26º |
Jättö | 95mm |
Etujousitusjärjestelmä | Upside-down-etuhaarukka, Ø41mm |
Takajousitusjärjestelmä | Keinuhaarukka, (Linkkutyyppinen jousitus) |
Etujoustovara | 130 mm |
Takajoustovara | 110 mm |
Etujarru | Hydraulinen yksi levy, Ø292 mm |
Takajarru | Hydraulinen yksi levy, Ø220 mm |
Eturengas | 100/80-17 M/C |
Takarengas | 140/70-17 M/C |
Kokonaispituus | 1.990 mm |
Kokonaisleveys | 715 mm |
Kokonaiskorkeus | 1.145 mm |
Istuimen korkeus | 820 mm |
Akseliväli | 1.325 mm |
Maavara | 160 mm |
Märkäpaino (täysi öljy- ja polttoainesäiliö) | 144 kg |
Polttoainesäiliön tilavuus | 11,0 Litraa |
Öljysäiliön tilavuus | 1,15 Litraa |